لیست تصاویر

از جمله معایب و نقاط ضعف بتن و سازه های بتنی نفوذپذیری بالا و تخریب در برابر مواد خوردنده و اسید ها می باشد. یکی از دغدغه هایی که همواره از سوی متخصصین و کارفرمایان وجود داشته حل این امر و تقویت عملکرد سازه های بتنی در این شرایط می باشد. در حال حاضر روش هیا محدودی برای مقابله با این شرایط شناخته شده است. از جمله روش های مناسب برای محافظت سازه های بتنی مانند مخازن ، تصفیه خانه ها و سطوح بتنی در برابر مواد شیمیایی و اسید کاشی ضد اسید و پوشش های فایبرگلاس یا FRP می باشد.

روکش های خود تراز اپوکسی با درصد سیلیس بسیار کمتر که روی سطح تمیز شده ریخته و با استفاده از شانه های پلاستیکی مخصوص روی سطح پهن می شوند و ضامتی حدود 2 میلیمتر خواهند داشت. استفاده از دستگاه اسپری دو جزئی نیز برای سهولت و تسریع کار در سطوح بزرگ امکان پذیر است.

از رایج ترین پوشش ها و کفپوش های فایبرگلاس مورد استفاده در صنایع شیمیایی، پوشش های FRP بر پایه رزین وینیل استر می باشد. این دسته از پوشش‌ها، در مقابل شرایط معمول و محدوده متوسطی از غلظت های اسیدی و قلیایی مقاوم می باشد. رزین مورد استفاده در این پوشش ها، رزین اپوکسی وینیل استر هترون 922 محصول SIR عربستان و سایر ادوات از قبیل الیاف، افزودنی های رزین و... از محصولات موجود داخلی تهیه می گردند.

رزین اپوکسی وینیل استر هترون 922 به عنوان یکی از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین رزین ها در صنایع کشور، به طور وسیع در ممبرین‌های FRP به عنوان لایۀ نفوذ ناپذیر ضدخوردگی، همچنین در ساخت لوله ها، مخازن، قطعات و ادوات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصۀ رزین هترون 922 مقاومت ضد خوردگی بی نظیر این رزین در تانک‌ها و لوله‌های FRP، محافظت از خوردگی سطوح بتونی و فلزی و در عین حال مقاومت حرارتی بالا، قابلیت تعمیر آسان  و عملکرد بسیار مطلوب در شرایط فرآیندی پیچیده است.

نظرات

user-pic
جواد دلاوری
12 خرداد 1401

بی نظیر در فروش و اجرای کفپوش اپوکسی

ثبت نظر