لیست تصاویر
کفپوش اپوکسی نظامی

اپوکسی نوعی پلیمر است که در ساخت انواع رنگ با خواص ویژه کاربرد فراوانی دارد . این رزین جهت ضد آب نمودن سطوح، تهیه انواع چسب، ابزار سازی، صنایع الکترونیک، صنعت ساختمان، هوا و فضا و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

کفپوش های اپوکسی یا به اصطلاح کفپوش های بدون درز ( کفپوش های بهداشتی ) از ترکیب رزین اپوکسی، مقدار مناسبی هاردنر و نیز رنگدانه ها تهیه می شود. از این رو دارای تنوع رنگ زیادی می باشند و کیفیت و دوام بالایی دارند و سال ها پس از اجرا نیازی به بازسازی نخواهند داشت. این کفپوش ها به سهولت بر روی تمامی سطوح سیمانی، سنگ، موزاییک و ... قابل اجرا می باشند و توصیه می شود.

کفپوش های اپوکسی در کارخانجات خودروسازی، انبارهای صنعتی، اپوکسی صنایع نظامی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، داروسازی، کارخانجات شیر و لبنیات، کشتارگاه ها، سردخانه ها٬ بیمارستان ها٬ اتاقهای تمیز و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش اپوکسی دارای رزین صد درصد جامد می باشد. از ویژگی های این محصول می توان به چسبندگی بسیار بالا به سطوح بتنی و فلزی، مقاومت شیمیایی بسیار بالا در برابر آب، مواد شیمیایی، روغن ها، اسیده، قلیاها و حلال ها اشاره نمود که برای پوشش دهی کف انبار ها و سالن های تولیدی صنایع نظامی بسیار مناسب می باشد.

سازگاری کفپوش اپوکسی با شرایط مختلف آب و هوایی و حساسیت پایین آن به شرایط محیطی و قابلیت اعمال آسان آن کاربرد این پوشش را بسیار گسترده می کند.

یکی از بزرگترین شرکت هایی که در زمینه تامین مواد و اجرای سیستم کفپوش اپوکسی به صورت حرفه ای در سطح ملی و بین المللی عمل می کند، شرکت آترون پوشش آریا می باشد.

نکاتی مهم پیرامون کفپوش اپوکسی صنایع نظامی

برای آماده سازی زمین و تمیز کردن و شروع اضافه کردن اپوکسی به رنگ کف اولین گام برای استفاده از کفپوش اپوکسی تمیز کردن کف می باشد. همه مبلمان و موارد دیگر باید برداشته شوند . سطح باید کاملا خالی باشد. و بعد از آن هر گونه لکه های موجود باید تمیز شوند. اگر یک رنگ آمیزی بیش از حد دشوار می باشد، برای تمیز کردن از شرکت تولید کننده یا جایی که این کفپوش را تهیه کردید، تجهیزات مورد نیاز برای رنگ آمیزی را تهیه کنید.

جهت حصول بالاترین کیفیت٬ باید قبل از اجرا، کلیه سطوح سیمانی مسطح و یکدست شوند.

مانند سمباده ، درزگیر، از کاغذ سنباده و اینها می توانند کف را صاف و آن را برای پوشش اپوکسی ایده آل کنند. روند به ویژه مهم است اگر یک لایه های قدیمی از رنگ، اپوکسی و یا برخی از درزگیر دیگر هنوز روی زمین وجود داشته باشد. هنگامی که تمام سطح کف آماده شد. حالا زمان اعمال پرایمر می باشد. پرایمر همچون نقاشی اعمال می شود و چند ساعت قبل از اپوکسی استفاده می شود. این فرایند بسیار ساده می باشد و نیاز به ابزار نقاشی به طور کلی، غلطک و یک ظرف مخصوص نمی باشد.

باید برای انجام این کار بر روی سطل های اپوکسی دنبال دستورالعمل آن گشت، اما آنها به طور کلی شبیه به دستورالعمل های زیر می باشند:

ابتدا، شما باید پوشش کف در یک لایه نازک از آب قرار دهید. سپس، تخلیه تمام اپوکسی مورد نیاز خود را بر روی زمین. و بعد از آن با استفاده از یک PIN غلطکی در یک قطب، در یک لایه نازک در سراسر فضای طبقه یا فضای مورد نظر پخش کنید. و رنگ آمیزی را انجام دهید.

کفپوش اپوکسی صنایع نظامی بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین بوده و صد در صد جامد می باشد. این پوشش با داشتن چسبندگی بسیار بالا به سطح بتنی و فلزی و همچنین سیستم هایی نظیر اپوکسی و پلی یورتان، مقاومت شیمیایی بسیار بالا در مقابل آب ، مواد شیمیایی، روغن ها، اسیدها، قلیاها و حلال ها و برای پوشش دهی کف بتنی و لزی سالن ها بسیار مناسب می باشد. سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی و حساسیت پایین آن به شرایط محیطی و قابلیت اعمال آسان آن کاربرد این پوشش را بسیار گسترده می کند.

– کفپوش های ترافیکی اپوکسی که در ضخامت های متفاوت بر اساس نوع و میزان تردد قابل اجرا خواهند بود .

– کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک : این نوع کفپوش بر روی شبکه ای مسی در کف اجرا شده ٬ میزان رسانایی را افزایش می دهد . از کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک در محل سرورها ٬ سالن های تولید و مونتاژ قطعات الکترونیک و استفاده می شود .

رنگ میانی اپوکسی کف تولید شده از رنگ اپوکسی

اپوکسی کف به عنوان یک رنگ اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی یک رنگ بدون حلال و سخت کننده پلی آمین همراه با پیگمنت های مقاوم و مناسب آماده سازی تولید و عرضه می شود . از مشخصات این رنگ می توان سهولت و راحتی در اجرا رنگ و مقاومت خوب آن در برابر مواد شیمیایی و مقاومت در برابر نیروهای مکانیکی و چسبندگی فوق العاده آن بر روی سطوح بتنی و اجرای یکنواخت و بدون درز می باشد.

رنگ میانی اپوکسی کف برای استفاده در پوشش کف بتنی و یا سطوح سیمانی کارخانجات و ادارات، سالن تولید ، آزمایشگاه ها بیمارستان ها مواد غذایی و همچنین مواقعی که مقاومت به حلال ها و مواد شیمیایی و مکانیکی نیاز باشد، استفاده می شود.

روش استفاده این رنگ به این صورت می باشد ، که ابتدا جزA را بوسیله همزن مخلوط می کنیم تا بطور کامل یکنواخت شود. به از آن جز B را به آن اضافه کرده و بوسیله همزن دو جز را مخلوط می کنیم و بعد از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه می دهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه رنگ آماده اجرا می باشد.

حال در زمان رنگ آمیزی باید دقت داشته باشید که سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی از قبیل گرد و غبار گریس روغن و غیره باشد. در صورتیکه از زمان اجرای لایه میانی مدت زمانی بیش از ۷۲ ساعت بگذرد ، باید سطح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید.

در شرایط آب و هوایی باید رنگ آمیزی انجام شود که دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد. دمای سطح نیز باید ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد. رطوبت نسبی هم کمتر از ۸۰% . تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش مورد نظر، میکسر برقی یا بادی ، غلطک ، کاردک ، تی لاستیکی می باشد.

نظرات

user-pic
جواد دلاوری
12 خرداد 1401

بی نظیر در فروش و اجرای کفپوش اپوکسی

ثبت نظر