لیست تصاویر
کفپوش اپوکسی تقویت شده صنعتی

کفپوش اپوکسی تقویت شده صنعتی چیست و کارایی آن در چیست؟!

کفپوش اپوکسی تقویت شده صنعتی کف و هاردنر مربوطه از سری محصولاتی است که بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول و هاردنر پلی آمینی تغییر شکل یافته تولید و ارائه می گردد . در روکش اپوکسی کف از هیچگونه از حلالها و رقیق کننده های غیر واکنش گرا استفاده نگردیده و همین امر موجب می گردد که ساختار پلیمری محصول پس از واکنش بصورت ثابت و پایدار باقی بماند . با توجه به خصوصیات برجسته مکانیکی ، شیمیایی ، حرارتی و الکتریکی اروکش اپوکسی بهترین انتخاب برای پوشش سطوح صنعتی بوده و علاوه بر آن با توجه به امکان اجرای روکش بصورت یکپارچه و بدون درز و همچنین خصوصیات ضد میکروبی آن ، می تواند بعنوان مناسبترین پوشش بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد .
موارد مصرف کفپوش اپوکسی :
- کفپوش اپوکسی سطوح صنعتی که در معرض نیروهای مکانیکی مانند فشار ، ضربه و سایش قرار می گیرد .
- روکش سطوح صنعتی که در معرض نفوذ آب و همچنین انتقال آلودگی ها ی ناشی از نفوذ آب می باشد.
- روکش سطوح صنعتی که عدم وجود گرد و غبار در سطح ، بسیار حائز اهمیت است .
- روکش سطوح صنعتی که در معرض خوردگی و آسیب ناشی از اسیدها ، قلیاها ، الکلها ، روغنها نمکها ، حلالها مشتقات نفتی می باشد .
- روکش سطوح بهداشتی که عدم وجود درز و خلل و فرج و امکان گندزدایی و ضدعفونی کردن صد در صد سطوح بسیار حائز اهمیت می باشد .
- روکش سطوح صنعتی که در مجاورت جریانهای الکتریکی قرار داشته و عایق بودن سطح حائز اهمیت می باشد .
- با توجه به موارد فوق کلیه سطوح صنعتی شامل : کارخانجات صنعتی صنایع خودرویی و قطعه سازی ، صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ،کارخانجات شیر و لبنیات ، کارخانجات بسته بندی صنایع داروسازی ، صنایع پتروشیمی پالایشگاهها ، نیروگاه ها ، انبارهای صنعتی ، صنایع هواپیمایی و نظامی، انبارهای نگهداری مواد غذایی ، کشتارگاهها مرغداری ها ، گاوداری ها ، سردخانه ها ، اتاقهای تمیز(Rooms Clean) ، صنایع خون ، بیمارستانها ، محیطهای نگهداری اجزاء بدن و اتاقهای استریل ، نیازمند به کاربری روکش اپوکسی می باشند .
- شرایط تست : دمای 25C و رطوبت 50 % غوطه وری در محلول شیمیایی به مدت یکماه .
- رنگ ترکیبی کفپوش اپوکسی در رنگهای مختلف صنعتی می باشد .
- کفپوش اپوکسی بصورت ریختنی و یکپارچه بدون درز و منفذ اجرا می شود .کفپوش اپوکسی بهداشتی و مناسب برای بیمارستان ها و صنایع غذایی می باشد .
تمام سیستم های کفپوش اپوکسی در این شرکت براساس استانداردهای روز دنیا ازجمله استاندارد DIN28052وDIN1045و...کنترل واجرایی می گردد.

کفپوش های اپوکسی و همچنین اجرای کفپوش اپوکسی مزایای زیادی دارند که نسبت به سایر پوشش های کف ارجح هستند. بتن سطح به علت خاصیت قلیایی ذاتی خود به واسطه وجود ناخالصی های فلزی به راحتی مورد آسیب مواد شیمیایی قرار می گیرد و به سبب سختی و شکنندگی زیاد مقاومت سایشی و ضربه پذیری پایینی دارد.

پوشش های قیری و آسفالت نسبت به حلال های مقاومت کمی دارند و در اثر تردد زیاد به ویژه در گرما ، نرم شده و روی سطح زیرین حرکت کرده جمع شده و سطح آن موج دار می شود.

این موضوع در چهار راه های خیابان ها یا در قسمت سراشیبی پل های فلزی کاملاً مشهود است.

پوشش های فلزی شدیداً تحت تأثیر عوامل خورنده محیط قرار می گیرند و آجرهای ضد مواد شیمیایی گران هستند و نصب آنها هزینه بر است.

روکش های اپوکسی اگر درست فرموله شوند و به طور صحیح به کار روند هیچ یک از این معایب را نخواهند داشت .

نظرات

user-pic
جواد دلاوری
12 خرداد 1401

بی نظیر در فروش و اجرای کفپوش اپوکسی

ثبت نظر